Od 07-04-2023 roku wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące pracy zdalnej, które nakładają na pracodawców nowe obowiązki. Jednym z tych obowiązków jest uregulowanie zasad wykonywania pracy zdalnej w danym przedsiębiorstwie.
Czy wobec tego regulamin pracy zdalnej jest potrzebny?
Zacznę od tego, że nie musisz w swoim przedsiębiorstwie posiadać regulaminu wykonywania pracy zdalnej. Jeśli jednak go nie posiadasz, musisz określić zasady wykonywania pracy zdalnej w inny sposób na przykład:
- w umowie o pracę między Tobą, a Twoimi pracownikami;
- każdorazowo w poleceniu kierującym pracownika na home office;
- porozumieniu zawieranym między Tobą, a Twoimi pracownikami.
Za każdym razem, gdy będziesz chciał zmienić zasady wykonywania pracy zdalnej (chociażby jej wymiar czy dodatek na korzystanie z prywatnego sprzętu), będziesz zobowiązany do zmiany wszystkich wyżej wymienionych dokumentów, co wiąże się z licznymi formalnościami po Twojej stronie. Gdy posiadasz regulamin – jest on uniwersalny dla wszystkich pracowników, więc wystarczy wówczas zmienić odpowiedni zapis w regulaminie i poinformować pracowników o tej zmianie.
Regulamin pracy zdalnej jest zatem jak najbardziej potrzebny w Twoim przedsiębiorstwie!
Jeśli nie wiesz jak powinien wyglądać regulamin pracy zdalnej, masz problem z dostosowaniem Twojego przedsiębiorstwa do nowych przepisów w zakresie pracy zdalnej, zajrzyj do zakładki “Sklep” i wybierz odpowiedni pakiet dokumentów dla Ciebie.